Online/Uzaktan ve özel bas gitar dersleri için umutyenilmez@gmail.com adresinden iletişim kurabilirsiniz.

14 Mart 2014 Cuma

Yaş 19 sence çok mu geç?


Soru:

 ‘ Abi benim bir sorum olacaktı. Ben bas gitar çalmak istiyorum. Yaş 19 sence çok mu geç?
 Elektro gitar, bateri,. Mızıka, çok çok az piyano çalmaktayım.’

Cevap:

Hiç de geç değil. Ben de 20 yaşımda bas çalmaya başladım. :) 3 sene de gitar geçmişim var öncesinde...

Geniş Açıklama:

Bir enstrüman çalmayı istemek çok heyecan vericidir. Hangi enstrümanı seçeceğin, nereden başlayacağın, ne zaman başlayacağın gibi bir çok soru gelince akla biraz ürkütücü olabiliyor enstrüman çalmayı istemek. Mesela “Bu kadar istediğim bir şeyi yapabilir miyim acaba?”, “Yapamaz mıyım acaba?” gibi pek soru zihni meşgul ediyor, düşündürüyor ister istemez. En doğru zamanı, enstrümanı, eğitmeni ve en doğru şekilde öğrenmeyi düşünürken, çalışmayı unutuveriyor insan.
Bence çok daha ileriki yaşlarda bile başlanabilir çalmaya. Önemli olan sabırlı, disiplinli, tutarlı bir şekilde çalışmaktır. Tabii virtüöz olmaksa amaç 150 sene yaşamak şart. :)
Bu konuya bağlı olarak, kişi bir de şunu sorar kendine: Yetenekli miyim acaba?
Yeteneğin bir çok tanımı yapılabilir. Bana göre yetenek en kısa tanımıyla, çabuk kavrayabilmektir.
Yetenekli bir kişi bir etüdü 10 dakikada, olması gerektiği kadar çalabiliyorsa, yeteneği olmayan kişi de biraz daha fazla çalışmayla, 30 dakikada çalabilir. Yani yeteneksiz olmak bir sorun ya da üstesinden gelinemeyecek bir durum değildir. Yeteneklilere göre daha fazla çalışmak da ön koşuludur tabii.
Yetenekli insanlardan bir çoğunun tembelliği de göz önüne alınırsa, yetenekli ve yeteneksiz insan aynı sürede aynı parçayı çalabilir. Bu durumda, endişe edilecek  bir şey yok çalışmaya devam. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder