Online/Uzaktan ve özel bas gitar dersleri için umutyenilmez@gmail.com adresinden iletişim kurabilirsiniz.

14 Mart 2014 Cuma

Majör gam



Soru:

‘Merhabalar. Bir şey soracaktım. Kusura bakmayın ama inanın kendim de uğraştım bulamadım, başkalarından da yardım istedim bulamadım.
4 telli bas gitar notaları Fa anahtarı ile yazıldığından dolayı, Do majörü olması gerektiği gibi yani arızasız çalmak için 1 yarım-3 tam-1yarım-2 tam ses aralıkları ile çalıyorum. Fakat bu formülü diğer majörlere uyguladığımda; (Örneğin Re majör gamı için) re-re diyez-mi diyez-fa diyez-la-la diyez- si diyez-re notaları ortaya çıkıyor. Sol anahtarı ile notaların yazıldığını kabul edip,2 tam-1 yarım-3 tam-1 yarım formülü de benzer sorun veriyor. 4 telli bas gitarda majör ve minör gamlar için acaba hangi formül(ler) uygulanıyor? Umarım yardımınızı esirgemezsiniz.’

Cevap:

Sen majör gamı ( Do majör, Re majör, Mi majör...) en baştan yanlış çalıyormuşsun. Majör gamın formülü: 2 tam-1 yarım-3 tam-1 yarımdır. Bu aralıkları uygularsan majör gam çalmış olursun. Hangi notadan başlarsan gam, o notanın adını alır. Bu formül bütün enstrümanlar için geçerlidir. Umarım yardımcı olur. Kolay gelsin.

Sonuç:

‘buldum ve çözdüm. Fa anahtarını yanlış okuyormuşum. Mi telinde boş vurunca Do çıkıyor sanıyordum. Meğerse adı üstünde Mi çıkıyormuş. Şüphelenmiştim zaten. Biraz komik bir durum. Olsun ama yeni bir şey öğrendiğim için mutluyum Fa-Sol-Do anahtarlarını doğru okumayı öğrendim. Şimdi sıra pekiştirmekte. Eyvallah’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder