Online/Uzaktan ve özel bas gitar dersleri için umutyenilmez@gmail.com adresinden iletişim kurabilirsiniz.

11 Mart 2014 Salı

Cızırtı Çıkıyor

Soru:

' Hocam merhaba  rahatsiz ettigim icin ozur dilerim bir sorum olacakti. Ibanez gsr200 bas gitarim var 2. el almistim fakat cok sorunu var perde ortalarina bastigımda cizirti cikiyor, mi teli perde gecislerinde cizirti cikiyor, mi teline slap atamiyorum tel klavyeye cok carpiyor kotu bir ses cikiyor bu gibi sorunlarim var sizce halledilebilir sorunlar mi yoksa yeni bir gitar mi almaliyim ayrica telleri degistirmek istiyorum, yerli caliyorum, slap ve tappingleri iyi duyurabilecegim  hangi marka tel onerirsiniz.
 Zaman ayirip okudugunuz icin tesekkur ederim hocam ( bu arada kullandigim klavye arap klavyesi oldugu için turkce karakterleri yazamadim kusura bakmayin ) iyi geceler hocam '


Cevap:

Merhaba!
Madem elinde pek de iyi olmayan bir gitarın var o halde üzerinde çalışmalar yapıp, bundan sonra alacağın gitarın için deneyim sahibi olabilirsin.
Yapman gereken internette kısa bir araştırma yapıp, 'truss rod' ayarı (Sap ayarı) ve 'entonasyon ayarı' hakkında bilgi toplamak. Bu işlemleri biraz kavradıktan sonra, gitarının üzerinde deneyerek kendin ve gitarın için çok iyi bir iş çıkarmış olacaksın.
Ben zamanında bunları yaptım ve çok şey kazandım. Tabi bazen gitarın ayarlarını hepten bozabiliyor insan :) Hatalarını 'ders' bilirsen kendine, çok iyi öğrenmiş olursun bu önemli konuları.

Bütün bunları yaptığını varsayarsak; perdelerden hala daha cızırtı geliyor olacak mutemelen, işte tam bu noktada yapman gerekense, çok dikkatli ve yavaş bir çalışmayla ,elde edebileceğin tertemiz bir çalım olacaktır. Bunu da başarırsan tellerden artık cızlamalar gelmez, en azından senin istediğin ya da farkettiğin zamanlarda olmayacaktır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder