Online/Uzaktan ve özel bas gitar dersleri için umutyenilmez@gmail.com adresinden iletişim kurabilirsiniz.

16 Mart 2014 Pazar

Müziğin Başladığı Yer

Soru:

Merhaba 3 hafta önce bas gitara başladım. Size adım adım seviyemi anlatayım uygun olursanız birkaç öneride bulunursunuz. İlk gün sizin videolarınızla başladım. Davulcum ve metronomla birlikte çalıştığım için 3. günde grupla bir şarkı çaldık ve uyumluydum. Bu arada grup kurduğum kişiler, davulcum kktc konserlerinde rüzgar, haluk levent, popstar barış’ a çaldı. Gitarcım birçok grubun alt grubu olarak çıkıyor. Kulağımın olduğunu söylüyorlar. Şarkıları çalabiliyorum 1-2 dinlemede ve gariptir ki parmaklarım da açık! Peki bu durumda hangi seviyedeyim ve neler çalışmam gerekiyor sizce? Slap  tekniğiyle uğraşıyorum. Sesleri 4. gün çıkarmaya başladım fakat hızlı değilim. O da sanırım  gitara hakimiyetim yok diye. 3. haftada iyi bile bence. Öneride bulunursanız sevinirim. Nelere çalışmalıyım? Grupla birlikte yaptığımız çalışmalar beni çok ilerletiyor. Onun dışında herhangi bir gitarcının  eline bası alıp çalamayacağı şeyler yapmak istiyorum. Günde en az  6 saat çalışıyorum. Vakit ayırdığınız için teşekkürler. Bu arada bas derslerinizin de çok faydası oldu. Bir sürü parmak alıştırması ve gam bilgisi öğrendim. Şu anda sanırım 12. veya 13. dersteyim.


Cevap:

 Merhaba!
 İnternetten ulaşabileceğin bir sürü doküman, video, nota, tab vs. var. Sana buradan önerebileceğim; daha yavaş ve oturaklı bir şekilde, sistemli bir çalışma yapman, konser videoları izleyip bol bol iyi kayıtlar dinlemen olur. Bu işte tek başınaysan, bir yol göstericin yoksa, çok çok iyi dinlemen ve gözlemlemen gerekir. Çalışma şekline ve tarzına göre metodları kendin de seçebilirsin. Şimdilik diyeceğim budur, umarım yardımcı olur.



Not:

Sabırlı çalışmanın öneminden her ne kadar bahsetsek de anlıyorum ki, pek fazla kişinin duymak, anlamak istediği bir konu değil ya da basitçe gözden kaçabiliyor.
‘’3 günde notaları öğrendim.’’, ‘’ 4 günde  kitabın yarısını bitirdim.’’, ‘’ İki parçanın baslarını çalmaya başladım bile.’’ gibi yorumları çok duyuyoruz. Bu durum kendini duymakla alakalı, çaldığın notaları gerçekten duymak.
Bas gitar ‘çalarken’ çok keyif alabilirsiniz ama ilk zamanlar ne kadar çaldığınızı duyamayabilirsiniz. Bu çalma-çalışma zamanı dört beş gün, bir hafta gibi bir süreçse emin olun bu kadar kısa sürede iyi çalınamıyor, acı gerçek bu maalesef. Bu yüzden sabırlı, disiplinli ve planlı bir çalışma çok önemli.
Doğru ve temiz seslerle çalabilmek için en azından birkaç ay gerekiyor. Asıl isteğimiz olan güzel çalmak da tam da bu sürecin devamında başlıyor: Artık parmaklar belirli bir seviyeye gelmiş, gitar tutuşu oturmuş, sadece çalınan şeye konsantre olunmaya başlamış, ‘’ yanlış parmakla mı çalıyorum acaba?’’ şüpheleri yok denecek kadar azalmış. Artık güzel çalmak için ilk adımları atabiliriz.
Bas gitardan ya da bir enstrümandan güzel ses çıkartmak, sağlam bir ‘tuşe’ye sahip olmak, asıl zor olan kısmıdır işin; uzun yıllar çalışmayı ve de çalmayı gerektirir. Çaldığımız müziğe hissini-duygusunu verecek olan da budur yani ‘tuşe’dir. Müziğin başladığı yer burasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder