Online/Uzaktan ve özel bas gitar dersleri için umutyenilmez@gmail.com adresinden iletişim kurabilirsiniz.

23 Mart 2014 Pazar

Bas Solo Nasıl Atılır?


Soru:

‘’Rica ediyorum... Lütfen  yardımcı olun hocam...
Hocam ben yaklaşık bir senedir bas gitar çalıyorum, daha doğrusu bas çalmaya çalışıyorum. Derslerinizin birçoğunda izledim. Bizlere yardımcı olduğunuz için çok sağ olun. Fakat ben ve grubum bazen sahneye çıkıyoruz, bazen bar programına çıkıyoruz. Geçen gün seyircinin birinden bir istek geldi. Solo atmam istendi. Ben solo hakkında bir şey bilmiyordum ve atabilir miyim onu da bilmiyorum. Hocam bas solo nasıl atılır ne olur yardımcı olun rezil oldum resmen :(( ‘’


Cevap:

Sana solo atmanın en kolay halini söyleyeyim o halde; tabii bu sadece başlangıç ve bahsettiğin durumu kotarmak için pratik çözümler olacak:)

Solo atman için öncelikle parçanın tonunu ve o tonun gamını bilmen gerekir. Örneğin Şebnem Ferah – Yağmurlar: Bu parçanın tonu Mi minördür. Mi minör gamını çalmayı biliyorsan bu parçaya da solo çalabilirsin. Yapman gereken gamın notalarını, hızlı ya da yavaş, ritmi de takip ederek çalmak.
Ben ilk zamanlar bu şekilde çözüyordum solo işini :) Sen de parçanın üzerine gam çal. Yavaş bir solo da çalabilirsin, bunun için panik yapma. Solo yavaş ya da hızlı da olsa solodur, senin ruh halini yansıtır.

Gelelim bar dinleyicilerinin solo zevkine: Onlar bol Slap, Slide gibi ‘artistik’ hareketlere hayran olurlar. Bir iki slap numarası ve araya slide sıkıştırdın mı, onlar için, al sana dünyanın en iyi solosu:) Yeterli olmuştur umarım iyi çalışmalar.


Soru 2:

‘Hocam peki Mi minör gamını gezerken oktavına geçebilir miyim?’


Cevap: 

Klavyenin her yerindeki Mi minör gamının notalarını ve bu notaların oktavlarını çalabilirsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder